ISO 26000 «Настанова щодо соціальної відповідальності» – дає визначення соціальної відповідальності, її визнання, основні теми та взаємодію із зацікавленими сторонами, а також настанови з наскрізної інтеграції соціальної відповідальності в організації.
Даний стандарт призначений для всіх організацій незалежно від розміру і сфери діяльності або місця положення, метою якого є поліпшення результативності в області соціальної відповідальності. Кожній організації рекомендується підвищити рівень своєї соціальної відповідальності, застосовуючи даний стандарт.
Цей стандарт дає рекомендації і не призначений для цілей сертифікації.
Розробку стандарту розпочали у 2010 році з використанням підходу, заснованого на участі 500 експертів, які представляють різні зацікавлені сторони з більш ніж 90 країн, та 40 міжнародних чи регіональних організацій з широким охопленням, залучених до різних аспектів соціальної відповідальності. Ці експерти представляли шість різних груп зацікавлених сторін:
- споживачі;
- держави;
- промисловість;
- робітники;
- неурядові організації (НУО);
- а також організації, що надають послуги, підтримку або провідні дослідження в галузі соціальної відповідальності та інші.
ISO був розроблений ряд документів, спрямованих на підтримку впровадження ISO 26000:
- комунікаційний протокол – який містить опис термінології, яка може бути використана організаціями із застосування ISO 26000;
- навчальні матеріали;
- документи, які пов’язують стандарт ІСО 26000 з посібниками OECD для мультинаціональних підприємств та порядку денного 2030 (Цілі сталого розвитку).
Впровадження корпоративної соціальної відповідальності у діяльність організацій різних галузей
Соціальна відповідальність відіграє важливу роль у діяльності будь-якої компанії, оскільки соціально відповідальна поведінка компанії впливає на:
- її репутацію;
- комунікацію із замовниками, інвесторами, партнерами, ЗМІ, постачальниками, державою та суспільством в цілому;
- конкурентні переваги компанії, а також
- підтримка психологічного клімату в колективі.
Стандарт ISO 26000 представляє настанови з основних принципів побудови стратегії соціальної відповідальності компанії, залучення співробітників у її розробку та адаптацію.