Управління безперервністю бізнесу
В даний час однією з вимог до ведення бізнесу стає його здатність стійко функціонувати та виконувати взяті на себе зобов’язання у кризових ситуаціях. Впровадження в діяльність компанії моделі менеджменту безперервності бізнесу, заснованої на передовому досвіді в цій галузі, закладеному в модель стандарту ISO 22301, дозволить компанії забезпечити цю стійкість, а сертифікація – продемонструвати свою здатність виконувати зобов’язання для всіх зацікавлених сторін.
Міжнародний стандарт ISO 22301, розроблений у 2012 р. на основі стандарту BS 25999, спрямований на побудову системи управління безперервністю бізнесу, зокрема, мінімізацію ризиків та збитків від збоїв у процесі діяльності організації. Стандарт містить опис основних елементів системи управління безперервністю бізнесу: планування, розробки, впровадження, супроводу, моніторингу, аналізу та безперервного покращення. Рекомендації стандарту покликані сприяти безперервній діяльності компанії в екстрених та складних ситуаціях.
Стандарт ISO 22301 може бути застосований будь-якою організацією, незалежно від розміру та виду діяльності та власності. Тим не менш, впровадження стандарту в галузі управління безперервністю бізнесу особливо актуально для організацій, які діють в умовах підвищеного ризику, наприклад, у виробничих компаніях, що розміщують свої виробництва у різних регіонах, у державному секторі, у сфері фінансів, транспорту, телекомунікацій, де можливість продовжувати свою діяльність має важливе значення як для самої організації, так і для її клієнтів та зацікавлених сторін.
ISO 22301 «Соціальна безпека. Системи управління безперервності бізнесу. Вимоги» став першим стандартом, який розроблений за новим форматом розробки ISO стандартів для систем менеджменту. Стандарт чудово поєднується зі стандартами ISO 9001, ISO 14001, ISO/IEC 27001.
Вигоди від впровадження та сертифікації:
- максимально швидке відновлення нормальної роботи компанії у разі виникнення форс-мажорної чи кризової ситуації;
- готовність до кризових ситуацій на основі достовірного та репрезентативного аналізу ризиків;
- постійне залучення та готовність персоналу до роботи у форс-мажорних ситуаціях;
- побудова процесів на базі найкращих світових практик, закладених у модель стандарту,
- підвищення довіри до компанії з боку споживачів, держави та інших зацікавлених сторін за рахунок незалежної та компетентної сертифікації;
- підвищення конкурентоспроможності компанії завдяки підвищенню довіри до неї з боку ринку.