Системи менеджменту соціальної відповідальності
Стандарт SA 8000 був розроблений Social Accountability International (SAI) – Міжнародною організацією із соціальної відповідальності, штаб квартира якої знаходиться в Нью-Йорк, США.
Стандарт SA 8000 є міжнародним стандартом, створеним з метою покращення умов праці у різних країнах світу. Цей стандарт ґрунтується на принципах конвенцій Міжнародної організації праці (МОП), Декларації про загальні права людини. Вимоги спрямовані на забезпечення захисту, шанобливого ставлення та безпеки працівників, а також виключення випадків порушення прав людини у процесі трудових відносин.
Стандарт SA 8000 застосовується до діяльності будь-якої організації, яка піклується про своїх працівників, іміджу компанії та бренду, і хоче продемонструвати зацікавленим сторонам свою відданість принципам корпоративної соціальної відповідальності. Особливо актуальною є сертифікація на відповідність стандарту SA 8000 для виробничих компаній, які є або планують стати постачальниками великих глобальних брендів, а також для компаній, які працюють або планують виходити на міжнародний ринок..
Підтвердженням відповідності вимогам стандарту SA 8000 є наявність сертифіката органу сертифікації, акредитованого організацією SAAS (Social Accountability Accreditation Services). SAAS є організацією, спеціально заснованою SAI для проведення акредитації органів із сертифікації.
Стандарт SA 8000 містить вимоги до таких елементів системи соціальної відповідальності організації:
- Дитяча праця;
- Примусова чи обов’язкова праця;
- Охорона здоров’я та безпека праці;
- Свобода об’єднань та право укладання колективних договорів;
- Дискримінація;
- Дисциплінарна практика;
- Тривалість робочого часу;
- Винагорода;
- Система менеджменту.
Вигоди від впровадження та сертифікації:
Пройшовши сертифікацію системи управління соціальної відповідальності на відповідність вимогам стандарту SA 8000, компанія отримує можливість:
- продемонструвати всім зацікавленим сторонам відданість керівництву Організації вимогам корпоративної соціальної відповідальності та етичному відношенню до своїх співробітників відповідно до міжнародних стандартів;
- покращити керованість та продуктивність по всьому ланцюжку поставок;
- керувати ризиками та можливостями, що виникають у соціальній сфері;
- покращити умови праці та організаційну культуру, підвищити зацікавленість працівників;
- забезпечити відповідність міжнародним стандартам та знизити ризик недбалості, публічного викриття та можливих судових процесів;
- підвищити імідж компанії та бренду;
- зміцнити лояльність співробітників, клієнтів та зацікавлених осіб;
- залучити нові інвестиції як соціально – орієнтована компанія;
- продемонструвати належну соціальну відповідальність при участі у конкурсах з державних та міжнародних проєктів або розширенні бізнесу на місцевому рівні;
- інтегрувати управління соціальною відповідальністю з діючими системами менеджменту.